Stage in Zuid-Afrika

''Waar ga ik afstuderen?''. Deze vraag spookte een half jaar geleden dagelijks door mijn hoofd. In Havo 5 ben ik naar Ethiopië afgereisd met Respo International. Op basis van deze ervaring is mijn keuze voor de Academie Lichamelijke Opvoeding gemaakt; een afstudeerstage in het buitenland met Respo zou de cirkel dan ook weer rond maken. ''Maar waar wil ik dan heen'' was de volgende vraag in mijn hoofd. Ver weg, zon, een (voor mij) onbekend land ontdekken en nieuwe avonturen; dit waren zo ongeveer alle eisen. Zo gezegd, zo gedaan. Na wat mailcontact en een aantal telefoon gesprekken verder eindelijk het verlossende woord; ik ga op stage naar Zuid-Afrika!

Nu zal ik niet vertellen hoe vervelend dat visum regelen is en hoevaak ik wel niet naar Den Haag ben afgereisd voor een paar papieren. Uiteindelijk viel het namelijk allemaal reuze mee. Het visum is binnen, de vliegtickets zijn geprint en ik heb vandaag mijn internationale rijbewijs aangevraagd. In de afgelopen weken heb ik alle (on)belangrijke dingen op een altijd handige Wunderlist (bedankt mama) geschreven en dit weekend heb ik de meeste dingen bij elkaar gelegd want ja, dat pakken is nog een hele opgave. Morgen zal blijken of alles in de backpack past en woensdag begint het avontuur; om 17:50 zal ik vanaf Schiphol naar Londen vliegen en vanuit daar vlieg ik in elf uur naar het zonnige Johannesburg!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!